Av Corinne Vold 20. juli, 2015
Videoen ovenfor viser seks måter å overtale kunder ifølge Dr. Cialdini. Når folk ikke har tid til å gjøre en grundig forskning for å bestemme seg bruker de ofte disse grunnleggende menneskelige instinkter for å ta en rask avgjørelse.
Ordtak - Livet gir oss tilbake det vi gir andre.
Salgskampanjer som "Kjøp 3 betal for 2!" er basert på dette prinsippet.
Ordtak - Det smaker best som man sjelden blir budt.
Husk å begrense varighet av salgskampanjer.
Ordtak - En erfaren mann er verdt å besøke.
Det er lurt å la folk vite at du har erfaring som kan hjelpe dem å unngå kostbare feil.
Ordtak - Sånn har vi alltid gjort det, og det fortsetter vi med.
Folk liker det som er kjent. Hvis du skal overtale kunder til å prøve noe nytt er det lurt å introdusere en mindre endring først. En "gratis prøveperiode" fungerer bra.
Ordtak - Vennlighet er et språk som de døve kan høre og de blinde se.
Det er alltid lurt å begynne forhandlinger med noen vennlige ord. Vis interesse i kundene dine.
Ordtak - Det selger som varmt brød.
La folk vite at det er mange andre som har brukt deres produkt eller tjenester.